Thursday, April 3, 2008

duokollektivet slemgränd, sångarstrid & mr kotte-följetången

hello lovers!

080403 - torsdag och himmel, himmel blå här i lund! har just uträttat några ärenden på stan, såsom bokning av make up-rådgivning inför ullis party på lördag(tilläggas måste att man får det som erbjudande när man är med i body shops kundklubb), inköp av leggings och en kofta. då jag inte längre har något csn och inte heller någon inkomst lever jag på sparpengar - dvs att jag nu lever på existensminimum och får hålla i mina tappert ihopskrapade slantar. några större utsvävningar finns alltså inte utrymme för, om jag ska ha något kvar i min internetala spargris när våren är slut. funderar på att ringa runt till lite vård/hemtjänstområden här i stan och fråga alternativt be på mina bara knän om de är i behov av en timvikarie i några månader.

uppsatsen går sakta framåt och jag skriver lite på den del av teorin som än så länge varit det osäkra kortet. politiks styrning i praktiken av hall & löfgren är ett mycket intressant alster, så jag tror att jag kan skrapa ihop ett bra teoriavsnitt nu. sen får vi se om mitt teoretiska resonemang håller i analysen.

gårdagen inleddes med ett par timmars msn-konversation med mallan. och nu har vi i princip bestämt att vi ska bo i sthlm i sommar. hon har hittat en lägenhet hon ska hyra under tre månader i sommar och har bjudit in mig att bli hennes inneboende. låter trevligt tycker jag! vi har under en längre tid pratat om att vi två bör bo i kollektiv i sthlm innan vi dör (alternativt dörr, om man ska uttrycka det på mallan-språk) och nu ser det ut att bli verklighet. mot slutet av konversationen diskuterades vilket namn vårt lilla kollektiv skulle ha och efter lite research visade det sig att gatan där mallan (.. och jag?!) ska bo i sommar kallades slemgränd på 70-talet, varpå namnet stod klart - duokollektivet slemgränd. låter inte det fantastiskt?! lite skabbigt och lite roligt på samma gång! kvällen spenderades på af-borgen med att kolla på sångarstriden. för er som inte går på lth och vet vad sångarstriden är, så kan jag informera om att det är en kamp mellan lunds tekniska högskolas olika sektioner. tävlingen går ut på att sektionerna ställa upp i obligatoriet (som i att en sång ska framföras av en fyrstämmig kör och en snappsvisa) och det fria programmet (som är en slags musikal där allt måste sjungas, man får alltså inte prata). i år ställde dessvärre bara 3 sektioner upp. fysik, kemi och så malins eko. eko:s kör öppnade tillställningen och framförde ett potpurri av olika "seriehjältar", såsom turtles och batman. sedan sjöng de en snappsvisa baserad på öppna landskap av uffepuffe lundell med en mycket fyndig text om vin. därefter framförde fysik och kemi sina framträdande. fysik var bra, medan kemi sög, ändock fick de högre poäng av juryn. efter pausen satte eko ribban med sin musikal med idol-tema. malin var mycket duktig som robyn, som från början var en rocker-kille som bytte kön och blev en popidol. framträdet avslutades med oh happy day, omkriven till nu är jag känd. efter spelade fysik upp en pjäs om en campingplats och kemi hade gjort parodi på musikalen chess. efter rösträkning visade det sig att eko förlorade mot fysik med en ynka poäng, vilket var trist, för ekos program var myyycket bättre. efter att tillställningen avslutats övervägde therese och jag om vi skulle stanna kvar och snyltfesta med sektionerna, men vi övergav förslaget och gick hem.

mr kotte verkar trivas i vårt köksfönster och nu krassen börjat gro. vi pratar och ger mr kotte kärlek och vatten varje dag, för det är sånt krassekottar ska ha om de ska generera krasse av god kvalitet! jag återkommer med ett bildbevis när jag mr kotte har slagit ut i grönska. det beräknas ta ytterligare några dagar.

nu: mer teori och senare ikväll sju sorters apa-match
so long, darlings

No comments: