Monday, April 21, 2008

you've gotta love the springtime!

hello lovers!

080420 - en alldeles vanlig måndag. sedan i lördags vilar ett högtryck över sverige. det har varit soligt och jag bannar mig själv för att jag inte äger en laptop så att man kan sitta ut, alternativet att kånka ut min stationära i solen känns både bökigt och förmodligen också tämligen meninslöst. en sak som är säkert är att det är fantastiskt fint med vår!

i torsdags efter sju sorters apas sista seriematch drog jag, jesper och carin hem och svidade om och åkte sedan upp till flickor på teknis och kollade på everett samt malin, therese och simons eldshow. efter spelningen drog aron, jesper och jag till lunds och drack öl och en stund senare anslöt även malin sig. det blev mycket dans och jag blev full på 2.5 öl. när lunds stängt gick jag, malin och malins vän från cirkusen hem och rökte vattenpipa till soft musik i vardagsrummet. strax efter tre kom jag på att jag skulle upp och gå på tentagenomgång kl 08.30 dagen därpå, så jag kastade in trasan och gick och lade mig. me like spontanutgångar!

dessvärre lyckades jag stänga av båda mina väckarklockor i sömnen på fredagmorgonen, så när jag vaknade vid 08.15 insåg jag att jag inte skulle hinna till svantes rum. senare ringde även ullis och meddelade att hon också försovit sig. vid 10-tiden steg jag upp och konstaterade att åldern börjar ta ut sin rätt - jag var helt förstörd och småbakis och det resulterade i sin tur i att jag inte fick något gjort på hela dagen. vid 5-tiden drog jag in till malmö och mötte min broder på stationen. vi vandrade till stuk och jag agerade smakråd i jeansdjugeln. efter ett besök på carlings spatserade vi mot kronprinsen och hemköp. vi investerade i ingredienser till tacos-varsågodos. i broderns bostad tillagades rätten och det åts med gooood aptit. därefter spenderades kvällen i sann karin&per-anda. dvs vi spelade yatzy, kollade youtube-klipp och snackade skit fram till vi mummlandes somnade.

lördagen inleddes med frukost i solen utanför pers fönster. efter lite fix och trix drog jag ner till stan och gjorde ett finfint impulsköp på monki. en himmelsblå t-shirt för en hundring. sen mötte jag upp anders och vi hämtade fika på barista och gick sedan till södertull och kollade på folk och pratade skit. jag blev mycket avundsjuk på änders som ska fara till new york på fredag.. jag vill också åka dit och nu när dollarn är så pass billig kan man nästan betrakta det som ett kap. kvällen spenderades i malin&lisas sällskap! vi gjorde pastasallade, pluggade och blev nostalgiska när vi började prata om gamla beastie boys & offespring-hits.

igår vaknade jag av min kära dotter aka malles ljuva stämma som ringde och väckte mig. efter ett kortare samtal gick jag ut i köket och åt frukost med malin och därefter gick vi på promenaaaad i solen. promenaaaden avslutades med glass från karamello och sen satte jag mig på en filt i solen och läste. när jag återvände in konstaterade jag att en röd kulör hade etablerat sig på min näsa. framåt kvällningen kom min broder på besök och jag bjöd honom på pyttipanna med ägg och rödbetor. per hade även tagit med sig den flaska med världens nästgodaste (ja, nästefter mammas hemgjorda förstås) blåbärssaft jag glömt hos honom. efter avslutade middag drog brodern sig hemåt och jag spenderade kvällen med att ömsom prata i telefon ömsom kolla på en dokumentär om tågtrafiken/pretty woman. nån gång vid halv tio kom malin hem och efter att ha druckit te och blivit irriterad över att jag kunde allt för många repliker i filmen, gick och lade sig. till mitt försvar kan jag säga att vi hade den inspelad när jag var liten och då var det en av mina älsklingsfilmer. jag tyckte att det var så coolt när hon köpte alla outfits och jag var gaaalet avundsjuk på den här brun och vitprickiga klänningen jullan har på hästpolo-eventet:
den avundsjukan är dock som bortblåst idag. vidare diskuterade malin och jag att richard gere var gammal redan på en tiden, hur gammal är han inte nu då?! trots att jag kan hela filmen utantill kollade jag på till slutet och gick sedan och la mig. väl i sängen började jag grubbla och kunde inte sluta. jag funderade på min uppsats och, som ni vet, när väl det maskineriet har rullat igång är det svårt att sluta. jag funderade på hur tydliga mina normativa utgångspunkter var och huruvida den röda tråden kring problematiken var. nu har jag skickat in mitt utkast till min handledare och ställt minst 1000 frågor om allt och inget, så jag hoppas verkligen att onsdagens handledning kan ställa mina grubblerier till rätta.

that's all for now!

1 comment:

Anonymous said...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Teclado e Mouse, I hope you enjoy. The address is http://mouse-e-teclado.blogspot.com. A hug.