Sunday, April 13, 2008

elvira blåtira, orientaliska algatan, skottlinjen & en liten brand på grand

hello lovers!

080414 - måndag och en vecka sedan jag uppdaterade sist. jag har haft planer på att uppdatera, men tidsbrist kan nämnas som en bidragande orsak. veckan som gått har ägnats plugg, intervju och återigen plugg, fotboll och träning, för att nämna några aktiviteter som förekommit i lilla fleurs oerhört glamorösa liv.

ullis och jag har pluggade statistik ihop torsdag och fredag, och i vanlig ordning innebär 20% plugg, 80% snacka skit. det är verkligen urflippade konversationer om helt meningslösa saker, minnen och annat. tex frågade ullis (angående den blånad jag har under kinden, till följd av hennes party):
- karin, är det alex som slår dig?
- jaaaaa, det är det, buähähähäää!
- haha, rätt åt dig!
ja, så kan det gå när man pluggar med ullis. vi har vridit och vänt på alla begrepp och jag hoppas att det gav resultat, för i lördags skrev vi återigen tenta i statistik, och om gud(läs svante) är god har jag ett g. jag hoppashoppashoppas verkligen på det. ingen mannamål, lika för alla.

nu kanske ni, kära läsare, undrar hur det står till med lilla elvira blåtira (nån som kommer ihåg läsken?!). och jo, jag kan meddela hon mlever och frodas som aldrig förr.. under veckan som gått har hon förändrats på många sätt, inte minst storleks- och färgmässigt. i början av veckan hade hon stor, lite småsvullen och hade en fantastisk lilablå nyans, och det klädde min kind mycket bra, därefter har hon sakta med säkert börjat övergå i någon slags gulgrönlila färg och det ser verkligen rent för jävligt ut. jag har nog inte varit så omsorgsfullt sminkad på många år. jag har heller aldrig passat mig så mycket för att gå ut som denna veckan och om jag nu har gått ut har jag studerat mitt plyte både en och två gånger med puderdosan i högsta hugg. summan av kardemumman tillika ett tips: krocka inte med ett klinkergolv, det är förbannat onödigt. under helgen har elvira blåtira tonat ner sig lite och jag hoppas att jag snart kan slippa sitta med concealer, puder och gud vet allt för att kunna gå ut och köpa mjölk.

Nåväl, i fredags dök orienten på besök på algatan. malin har länge haft en vattenpipa stådendes på sitt rum och efter att ha varit och köpt tobak testade vi om den fungerade, och det gjorde den! så vid fyratiden på fredagseftermiddagen tog ullis och jag paus i pluggandet och satte på golvet i vardagsrummsgolvet på kuddar och rökte vattenpipa med malin. vi testade diverse trix och gjorde rökringar genom rör. efter en halvtimme drog ullis till ab-bostäder för att en ny tag (ja, ni vet en sån där magnetisk mokajäng som man kan öppna portar med). malin och jag hämtade var sin folköl och fortsatte sejouren i vardagsrummet. vi låg på golvet och tittade upp i taket och pratade om livet. vi kom på att vi hade det bra, men att det hade varit ännu bättre om det hade varit 25 grader och man hade legat på en filt i solen, men det var inte mycket att göra åt. vid halv sex konstaterade vi att de orientaliska inslagen fick vara slut och malin drog hem till therese. jag satte mig och försökte plugga lite, och efter en stund kom ullis tillbaka. vi pluggade i kanske en halvtimme och sen drog hon hem och jag moffade ner mig under täcket i soffan. kvällen spenderades just i soffan. jag låg och klurade på statistiska termer medan jag zappade i det något magra tv-utbudet. efter ett samtal med den kära dottern gick jag och lade mig.

vaknade kvart över sju på lördagsmorgonen. jag hade ställt 2 klockor på 6 och en tredje på 20 i sju. men den tredje bestämde sig för att aldrig ringa. således fick jag sortera bort allt vad dusch, lång frukost, anteckningsläsning mm hette. trycka en mössa på huvudet, hetsäta en macka och sminka över elvira i raketfart. kl 07.40 stod ullis utanför med den gröna pärlan och vi for till mattehuset. kl halv tolv lämnade jag in tentan och promenerade hem. jag hade storslagna planer på att sätta igång ett städprojekt, men luften gick ur mig och jag la mig i soffan och degade istället. skickade malin som varubud för att köpa ostbågar som jag sedan åt opp med god aptit. vi konstaterade att ännu en attack har riktats mot huset, denna gång var det dock mot framsidan. bengt kom förbi och drog något skämt om att han skulle bjuda in till vernissage och visa upp konstverken i trappuppgången, bjuda på champagne. haha, han är en mycket märklig man. framåt kvällningen frågade malin om jag kunde tänka mig att ställa upp som brandvakt på hennes och thereses eldshow på hallands vårbal på grand hotel. de tyckte att det var säkrast då de skulle uppträda i grands stora balsal som är k-märkt, ty elda ner grand är inget man har någon större lust med. malin raggade upp även micke som gjort lumpifikationen som brandman, då byttes mina sysslor till att bli dj istället. vid halv 9 gick vi bort till grand och rekade lite. kl kvart över 9 började showen, dessvärre krånglade den stereo jag skulle bruka, så första akten blev således utan musik. jag lyckades kuta bort till köket och låna grands egna cd-spelare och därefter gick det ganska smärtfritt. jag fick stå på en stege och byta låtar. eldshowen var mycket uppskaddad, men vad gästerna inte såg var att det började började brinna nedanför scenen när malin råkade slänga en tändsticka på en handduk med bensin på. lyckligtvis hade ju micke gjort lumpen som brandman, så han hanterade situationen med bravur, dvs han släckte den utan att drabbas av panik. efter showen gick vi till buger king och käkade, sen gick malin och jag och hem och däckade.

gårdagen ägnades åt tvätt och städ. jag gjorde den städräd jag planerat hela veckan och resultatet blev mycket bra. vid tre-snåret gick jag och den sjuke (aka malin) till coffe break och köpte kaffe/te och gick och satte oss på en bänk och lapade sol. malmö höll vårbal under lördagen och vårbalslunch på söndagen. temat var afrika, så det sprang runt en massa studenter utklädda till diverse på temat afrika och var fulla. efter att jag lagat min paradrätt pratade jag i telefon med båda mina johannor. och sen kollade malin och jag film.

nu ska jag söka ett jobb i trelleborg.
over and out, darlings

3 comments:

Anonymous said...

jag måste säga att även om du hanterar pressade situationer bra är jag tacksam att tränad brandman fanns på plats. det är alltid lugnast så...

karin said...

ja, det kanske jag ska skriva i mina ansökningar att jag hanterar extrema situationer, såsom när cd-spelaren inte fungerar, ganska bra =)

det var nog tur att micke var där!

Anonymous said...

bra start