Friday, April 4, 2008

kära gud...

.. det är inte mycket jag begär, bara lite matjord i skorna är du snäll. eller om jag får precisera det ytterligare - ge mig ett jobb, ty jag vill inte gå och drälla längre. om du nu inte begriper svenska jag kan formulera det på engelska om du vill: God give me some luck and some flow, please?! /med vänlig hälsning "många bäckar små" (ett uttryck som härstammar från mammas nya killes inslag om nycirkusartisten kalta i sju sorter apa II)

hello lovers!

080404 - fredag och min kusins födelsedag. det är roligt att han är född 0404 och jag 0808.. det finns nog inget samband, hur som helst nog om detta (vilket är ett välanvänt uttryck, även det singerat katla). väderleken i lund är trååååååkig, men det är i varje fall uppehåll. hoppas att solen sticker fram kl ett idag, för då ska jag träffa världens bästa lotten!! hon är på blixtvisit i lund och vi ska luncha vid just klockan 13! kl 16 ska jag sedan gå till body shop och få en make up-rådgivning helt gratis! till kvällen är det tänkt att jag, malin & alex ska gå ut och dricka öl, vilket ska bli kul!

igår tog sju sorters apa ännu en viktig seger. våra motståndare fick däng med 4-2 och vi var, likt ett knattelag, ofantligt glada! korpenfotboll is tha shit! no wonder att jag är sporten personifierad.. några minuter in i andra halvlek ledde vi med 3-0. dessvärre tappade vi in 2 mål, men lyckades pressa in ett mål till och resultatet stod sig till slutsignalen ljöd. alex gjorde en finfin insats i målet och räddade en straff! malin fick en rejäl smäll och blev liggande, men fick vi någon straff eller ens en frispark?! nej. vi tror att domaren har något emot oss, han har aldrig dömt något till vår fördel, men då spelar vi ju ännu mer i motvind och det är då vi spelar bäst. för närvarande ligger vi trea i serien, vilket är en stor förbättring från förra säsongen. vad som i nuläget upprör mig är att jag inte kan finna mitt knäskydd, eventuellt kan jag ha glömt kvar det på viktoriastadion efter förra matchen, men det fanns inte i lost and found-lådan. det innebär att jag antingen har det här hemma någonstans eller så har någon knyckt det. och på den senare delen kommer frågan naturligt: vem vill knycka ett asskabbigt knäskydd från en stackars oskyldig studentska med en korsbandsskada?! va? jag undrar just var är samhället på väg.

nog om detta, nu ska jag skriva om politisk styrning i praktiken.
later, darlings

No comments: