Thursday, April 17, 2008

lilla fleur - med rätt att döda & eventuellt sommarjobb på g

hello lovers!

080416 - torsdag och lite halvmulet i lund. idag tänkte jag blogga om det faktum som uppstår när man vaknar och känner på sig att det ska bli en bra dag, men som sedan vänder och blir en shitty day och som sedan utvecklar sig till en riktig jävla pissdag.

det hände igår. dagen började så fint jag klev upp i ortan, åt frukost med ägg och kaviar med malin och sen gick jag inte och stationerade mig vid datorn. under förmiddagen hann jag med att söka två jobb, varav ett sommarvikariat inom hemtjänsten i sthlm. jag etablerade telefonkontakt med företaget i fråga och verksamhetsledaren var en mycket trevlig och rar kvinna. hon sa att det fanns goda möjligheter för mig att få jobb och jag fick tom dispens att skicka in ansökan via mail, då den egentligen skulle skickas per post. när klockan tickade mot lunch ringde min lilla mamma och vi samtalade om jobbmöjligheter och dylikt. under vårt halvtimmes långa samtal fick jag två meddelande, men jag läste den inte förrän jag och min moder avslutat vårt samtal. det ena var från malin som förkunnade att mr kotte kanske behövde ett växthus i form av plastfilm, då denne har drabbats av någon slags missväxt (han har en fin gräsmatta av krasse att stå på, men i övrigt är han ganska kal på sin hjässa). det andra meddelandet var från ullis som förkunnade att tentaresultatet kommit och att hon inte klarat tentan. kort därefter ringde ullis upp och jag kollade även mitt resultat. och det var här det vände!!! jag upprepar: det var här det vände!!! det visade sig att även jag kuggat på tentan. jag fick ett raseriutbrott på cirka två timmar och när alex kom hem för att hämta en väska gick jag efter honom som en svans och gormade med tentan i högsta hugg. jag var utom mig! va fan, det kändes ju som att jag klarat den, jag hade skrivit och räknat på nästan alla uppgifter. hur i helvete kan då svante-jävel (ja, sedan igår vid halv ett snåret går han under den benämningen) underkänna mig?! jag har fortfarande inte förstått.. och ja, jag är fortfarande arg. det känns som jag är tillbaka på ruta ett igen. FAN! jag hade god lust att döda svante ett tag, men sen kom jag på att det förmodligen inte skulle hjälpa mig så värst mycket. men jag ville! efter att jag hetsätit 2 cookies och 3 kanelgifflar besinnade jag mig något. öppnade uppsatsen och skrev in ett bra avsnitt om barnkonventionen i praktiken. när malin kom hem var jag fortfarande arg och hon undvek mig en smula. efter två knäckebröd och ett äpple skrev jag lite till, sen bestämde jag mig för att gå på yoga för att tänka på annat. ett boxpass kanske hade varit mer passande, men misstankarna om att jag hade misshandlat min boxningkamrat var överhängande, så jag valde en mer harmonisk träningsform. när jag kom till passet stod det två glada amatörer bredvid mig, som dessutom hade valt fel sorters matta, tränade i gympaskor och drack vatten. inte ett rätt där, och jag tänkte säga till dem, men sen sket jag i det. dagen till ära hade den ordinarie instruktören fått förhinder så vi fick ha annmarie, och hon är inte min favorit direkt. anledningen till detta är att det inte händer så mycket på hennes pass. tacka vet jag annas pass, där händer det grejer och man svettas som en gris. efter passet gick jag hem och la mig i soffan och kollade på dubbelavsnitt av sex and the city med malin. vi planerade inför det stora valborgsbalunset och för er som tänker gästa väntar en tävling med fina shotpriser! jag gick och lade mig i vredesmod och somnade och drömde om en blommig necessär.

det här är det andra dagen på ganska kort tid som har varit riktigt jävla dålig, så nu hoppas jag att min otur vänder och att jag får vind i mina segel. nu har jag spytt ut min galla och hoppas att återkomma med mer glädjande besked i framtiden. nu väntar mer uppsatsande, ilskan har fått mig att tänka att jag ska skriva en bra uppsats. så det kanske är så att även ont kan föra något gott med sig.
so long, darlings

No comments: