Sunday, April 6, 2008

skandal av vandal, cocktailfest & praktvurpa

hello lovers!

080407 - måndag och starten på en ny vecka. än så länge har inte gud hört av sig med något jobb till mig, men jag håller fortfarande tummarna..

lunchen med lotten blev myyycket lyckad. vi flamsade och tramsade i vanlig ordning och en man på thaistället där vi åt hann med att stöta lite på lotten. det bästa var att mannen, utan vetskap, gick omkring med gylfen öppen och då blev hans fatala raggningsförsök ännu mer komiskt. efter en snabb kopp te gav sig lotten tillbaka till gbg och jag iväg på makeuprådgivning på body shop. jag fick en massa råd om hur man ska kleta på sitt smink för att det ska få bäst resultat. jag fick en partymakeup som gick i alla regnbågens färger och jag konstaterade att jag inte skulle kunna åstadkomma någon sminkning i den kalibern inför lördagens födelsedagsfest. när tipsen var slut gick vi hem igen och softade en stund, lagade mat och slökollade på tv medan vi åt. sen kilade vi ner på rauhrakel och drack var sin öl i sällskap av aron, johanna, richard, kalle, och alex. vi pratade om ditten och datten och gick sedan hem för att spela spel och äta popcorn. alex och malin vann brainstorm, efter att jag och johanna samt richard och kalle fått stå över 2 gånger vardera. när vi spelat klart blev malin och jag övertalade av kalle att hänga med upp och kolla på film. de skulle se cloverfield, som enligt arons utsago skulle vara en bra monsterfilm filmad med handvideokamera. men summan kan kardemumman var att den inte alls var så bra. malin, richard, johanna och kalle somnade, medan jag och alex lyckades hålla oss vakna igenom filmen. när det var slut gick alex, malin och jag ner till oss. jag beslutade mig för att gå och lägga mig, medan de andra gökarna skulle äta mackor innan de somnade. jag gick till sängs och låg och läste, så jag hörde att en glasruta krossades, sen hörde jag att dörren till india däck öppnades och stängdes och att det rörde sig människor där nere. jag gick upp och berättade det för malin och alex och vi spanade i fönstret en stund utan att se vad som försiggick där nere. sen började musik spelas och då tänkte jag att de kanske hade efterfest och att det var en glasflaska som krossats mot kullerstenen. ändock hade jag en olustig känsla i magen, men somnade efter en stund.

väcktes på lördagsmorgonen av att malin kommer in i mitt rum och hojtar följande "karin!! det var inte på india däck som rutan krossades, det var här i trappuppgången!!!" upp och ut, och får skåda att de har vandaliserat vår trappuppgång med hädelser mot erik som bodde på övervåningen förra våren, krossat glas och kastat färg på väggarna. här kan ni själva läsa och se vad sydsvenskan skrivit om händelsen. telefonkontakt etablerades med bengt som sa följande "ni kan väl skicka ett mail till mej, så ringer jag polisen". sen ringde vi erik som polisanmälde händelsen. polisen kom förbi och förhörde oss. efter denna händelse gick vi och tittade på idolcirkusen som gästade af-borgen, gick till mormors bageri och köpte bagels och gick hem och åt frukost/lunch (då var klockan strax efter 12). efter avslutad frunch rullade malin upp mitt hår på spolar och sen städade vi upp det glassplittret. eftermiddagen förflöt sedan med förberedelser inför kvällens galej. jag sminkade opp mig så gott det gick och resultatet blev bra. mitt hår blev gaaalet roligt och det blev en slags afro-mick av det hela. se själva:
vid 5 drog malin och jag upp till david som hade soppkalas i kollektivet galten. det konverserades och åts soppa i god anda. vid halv sju tackade jag för mig och spatserade ner mot parentesen och ullis korridor. efter fördrink och mingel satt vi oss till bords, jag fick äran att ha ullis pojkvän peter till vänster och jusriststudenten carl-johan till höger. vi fick avnjuta en fantastiskt god italiensk buffé, med sallader med pasta och potatis, vinbladsdolmar, laxpaj, kycklinggratäng, rostade nötter och mycket mer. under middagen snapsades och sjöngs det i stora mängder, och stämningen var på topp. till efterrätt serverades daim-cheesecake och även den var galet god. sen dukades middagen undan och fest med groggkanna vidtog. vid det här laget hade jag shottat hur mycket som helst och var lagom rund under fötterna. när jag äntrade dansgolvet lyckades jag åstadkomma en praktvurpa utan dess like. kombinationen av hala pumps, klinkergolv som belagts med ett lager drinkar gjorde att det var som att någon drog undan fötterna för mig och jag störtade handlöst ner i golvet med kinden först. när jag reste mig hade jag smärta i min kind, men mer än så kände jag inte då. sen fortsatte festen med mingel, dans och drinkar. jag konverserade med en nybrobo och hånglade med en skitdryg kille. när klockan var tre var festen över och jag rumlade hem. det måste ha varit en myyycket rolig syn, för jag kunde inte gå riktigt rakt alls. när jag kom hem ringde jag till malin, som inte var hemma, men kom hem på grund av att jag deklarerat att jag inte varit så full på många år. när malin kom hem hörde jag att hon konverserade med någon i trappuppgången, så jag gick ut och skällde ut tidningsbudet iförd linne och täcke. jag hojtade ngt om "jag säger ingenting förrän jag vet vem du är" och sedan "hej, jag heter karin!" jag tror att han hette anders. sen gick jag in och la mig och malin kom in och tvättade bort mitt smink i sängen och ställde fram hink och vatten. jag utnyttjade hinken och somnade sedan gott.

vaknade vid 12 och tyckte att jag mådde ganska bra, låg i sängen till två och gick sedan upp och lade mig i soffan och låg där större delen av det som återstod av dagen. kollade på tv och mådde illa. vid 21-tiden gick jag och hämtade pizza, vilket undantaget 2 rostmackor och 2 koppar te var mitt enda näringsintag under dagen. när jag en timme senare gick ut för att kasta pizzakartongerna konstaterade jag att nytt klotter hade tillkommit i valvet. malin och jag diskuterade saken innan vi gick och lade oss och vi tycker att det är obehadligt. får hoppas att inte fler aktioner riktas mot vår trappuppgång.

nu ska jag återuppta statistikstudierna och den här gången ska jag fanimej klara tentan.
over and out, darlings

5 comments:

Anonymous said...

fiin du är!

karin said...

tack vad snäll du är!

Anna said...

mycket tjusigt, du ser ut som en r'n'b-diva! :) man får hoppas att de vandaliserande personerna läser dagspressen och inser att där nu bara bor trevliga mänskor i er trappuppgång! usch, va obehagligt!

kram kram

karin said...

r'n'b-diva, det låter det! =)

ja, vi får hoppas att de har kommit till insikt med det nu, ty fler attacker vill vi inte ha.

Anonymous said...

mycket intiresno, tack