Wednesday, April 23, 2008

vuxenpoängen börjar trilla in

hello lovers!

080423 - onsdag och högtrycket håller fortfarande i sig i större delen av landet. enligt tones prognoser ska det dock bli sämre väder till helgen, även i falun för er som ska vistas där. så nu återstår det att se om tone står och ljuger i direktsändning eller ej. nog om detta!(detta uttryck är väldigt vanebildande, så passa er för att börja bruka det) idag tänkte jag blogga om att vuxenpoängen börjar trilla in i mitt liv, både medvetet och omedvetet. jo, det är alldeles sant och jag har ännu inte bestämt hur jag ska hantera saken. här är en lista på följande saker som, i mina ögon, klassas som vuxenpionts:
  • i måndags ringde det en förtjusande tjej vid namn joni och bad mig komma på intervju till ett jobb som furbundssekreterare på fuf, jag blev givetvis glad och lite exalterad och tackade ja. så den 7:e maj (alex födelsedag) far jag till sthlm i den tidiga ortan för att gå på intervju! om jag gör ett väldans bra intryck är jobbet mitt, yey!
  • igår insåg jag att det snart är dags att flytta. jag bestämde mig för att börja rensa i mina garderober på stört. så hitintills har jag sorterat ut en halv plastsäck (av modellen som min vän peter kallar liksäck) och så har jag omorganiserat så att mina föräldrar kan börja flytta hem en massa pinaler när de kommer ner till helgen. vårstäda i garderoben, är feeeta vuxenpoäng i min mening.
  • idag har jag skaffat mig ett abonnemang. det ringde en trevlig norrländska och berättade att jag skulle tjäna på att ha ett abonnemang från halebop. och jag har länge funderat på när jag skulle ta steget in i abonnemangsvärlden. sagt och gjort!
  • efter handledningen, som förövrigt kändes uppfriskande och givande, idag tog jag mig en tur på stan och köpte en sommaranställningsintervju-outfit. den består i nuläget av ett par vi kan kalla det capri-byxa med pressväck för det låter extra vuxen och en blå blus med rosetter och puffärm. när jag visade malin mina investeringar tyckte hon att det såg ut som att jag hade breda axlar och jag är villig att hålla med. men håll i hatten här kommer vuxenpoäng nr 4
  • jag funderar på att lämna tillbaka kläderna. för nu har jag haft hemma dem och provat.. hur vuxet är inte det?! man köper kläder som man går hem och provar och sedan lämnar tillbaka?
tja, om jag får säga det själv är har jag knåpat ihop ganska många vuxenpoäng på ganska få dagar!

i övrigt är jag ganska till freds med livet. ilskan över tentan kändes som bortblåst när jag pratade med mamma och hon peppade och sa "amen karin, det är bara på't igen!". solen gör ju att man bli sjuuuhuuuk mycket gladare och jag har suttit ute och ätit lunch varje dag!
nu ska jag vårrensa lite till i uppsatsen, sen ska jag yoga och jag hoppas verkligen att den ordinarie instruktören är frisk idag (undantag kan ges om världens bästa yoga-anna hoppar in), ty den här annmarie är ingen höjdare.
ciao, darlings

2 comments:

Anonymous said...

mina damer, mina herrar, tillåt mig att presentera karin, 50 going on pension!

karin said...

hahaha, riktigt så illa ska det väl inte behöva bli.. jag putsar ju inte fönster och har avancerade odlingar på g iaf, och nej, krassekotten är inte ett avancerat odlingsprojekt..

förresten, heter det inte ouppfostrade =)
puss